Dog days are over

Klockan är 01.22.
Asfalten är våt och benen bara.
Vi springer sicksack bland parkbänkar på ett gatubelyst torg.
Några baklängessteg bort hörs musik från lägenheten.
Jag är sjutton år och han är äldre.
Men vad gör egentligen det
För natten är ung och månen är ny,
Och han klär så fint i alkohol.

01.45. Jag: "Måste vi bli äldre?"
Han svarar inte, utan drar mig istället intill sig.
Jag låter mig slukas i hans regnvåta famn.
Flaskorna klingar när de slås ihop.
I bröstet slåss ett 250g organ för sin existens.
Han ler bakom den trasiga pojkdrömmen.
Jag sväljer orden med alkohol.

02.13. Han frågar om jag fryser.
"Ja" ljuger jag och smyger närmre.
En blick, en blick, en kyss.
Asfalten är våt och benen bara.
Vi älskar vilt bland parkbänkar på ett gatubelyst torg.
Några baklängessteg bort drömmer en flicka om kärlek.
Idag är jag sjutton år och han är äldre.
Men vad gör egentligen det
För natten är ung och månen är ny,
Och han rör sig så fint med alkohol.

02.57. Han säger att han måste vidare.
Utan att riktigt förstå nickar jag med mitt tonårshjärta i halsgropen.
Han: "Jag hör av mig."
En kyss senare är han en ryggtavla 1000mil bort.
Men vad gör egentligen det
För natten är ung och månen är ny,
Och han ljuger så fint med alkohol.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Wow. Du skriver såå bra!!

2011-06-27 @ 13:47:48
Postat av: D

Älskar dig fina människa!

2011-06-27 @ 15:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0