Utkast: Maj 13(18), 2012

Jag visste väl egentligen hela tiden.
Textmeddelandena, samtalen, konversationsloggarna.
Men det är klart att jag inte sa någonting.
Vad skulle jag ens säga?

"Hej, det är jag. Det är mig du vill vara med. Yasemin, den jobbiga knastjejen, som är rätt fin också, på sitt sätt."
Det var i alla fall vad du sa.
Vad du menade förstod jag aldrig, och jag vill minnas att vi blev osams över det någon gång, och det var aldrig min mening.

Ensam är stark, men sviken är vek.
Dina ursäkter håller inte, inte ens dränkta i alkohol.
Sluta vara flyktiga kyssar i nacken och sömniga armbågar.
Sluta vara bitna löften och vassa knivar.
Sluta vara skör.
Sluta vara Han.

Söta flickor kommer och går.
Jag
vill
bara
Bestå.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

vackert tjejen

2012-05-20 @ 20:41:51
URL: http://lillalalli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0