Tiden föder alla sår

Sexton utkast.
Sexton röster, och lika många ekande torg.
Tobaksfeminister och fumliga poesifingrar.
Jag kan namnet på varenda färg i hennes mönstrade blus.
Mina ögon har sett samma skuggdjur dansa på hennes hud som du har.
Det är inte orättvist.
Hon är lika mycket då som hon är din som hon är
September, october, november, december.
Det är inte konstigt.
Egentligen är det inte fel.
Hennes blick, nyfikna händer, varma bröst, och åh, så lena tunga.
Vi har redan älskat sexton gånger.
Sexton gånger, och lika många fel.
Skriker efter sommarregn och smör på mackan.
Låtsas att konsekvenser bara är någonting Ni sa.
Hon röker och jag lägger mig tillbaka i en ensam sked.
Sexton försök.
Sexton "förlåt för att jag aldrig sa att jag älskar dig", och lika många sorger.
Jag minns alla färger, toffsar och löften.
Förlåt älskling för att jag inte sa att jag aldrig älskat dig.


Kommentarer
Postat av: LouisE

Det är okej. </3

2013-01-09 @ 03:08:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0