När jag gör armhävningar trycker jag mig inte upp, jag trycker ner jorden.

''Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant. ''
Källa: Göran Persson


Klok man egentligen han Göran,
Synd bara att världen är så utseendefixerad.
Meeeeen.. nu släpper vi det!

''Hej kära blogg''
För ovanlighetens skull tänkte jag skriva ett inlägg om inget vidare intressant egentligen,
Så jag kan väl lika gärna börja på stört!
Igår natt när jag satt här framför dumburken fick jag plöttsligt ett sjukt tungt ångest anfall.
Varför? - Precis samma fråga som jag ställde till mig själv.
Jag hade bara (precis som i stort sätt jämt) suttit här,
Med musik i öronen och en varm kopp med te på databordet och slösurfat på internet i brist på annat att göra.
Sekunden efter satt jag och bläddrade igenom gamla bilder med en klump i halsen.

*Men nej vänta lite, du är väl lycklig?*
- Ja!
Jag är galet lycklig till och med!
Dem jag har att tacka det för är utan tvekan min fina Oskar,
Och alla underbara vänner som finns där och lyser upp min vardag varje dag!
Mina systrar, vilka jag bara älskar mer och mer för varje dag bidrar också till denna lyckan.
*Varför ångest då? Lyckliga har ingen ångest - eller?*
Jag har alltid försökt att leva utan ångest.
Visst, ibland händer skit man önska aldrig hade hänt,
Ibland säger man saker som man sedan omedelbart vill ta tillbaka efter,
Ibland gör man saker som man sekunden efter vill spola tillbaka för att sedan få ogjorda.
Detta händer nog alla.
Detta händer mig.
Men, istället för att gå och grubbla över det brukar jag hålla fast vid tanken:
''Det var nog meningen att det skulle bli så.''
Inte för att jag tror på ödet under några omständigheter,
Men ändå.
Om inte all skit som har hänt  i ditt liv (som du just då kanske ångrade) hade hänt,
Så skulle du inte vara här idag.
Du hade inte vart du helt enkelt.
*Så.. Vad tror du att det beror på att du plöttsligt satt och deppa utan någon vidare anlednig mitt i natten?*
Jag tror att det blev för mycket helt enkelt.
Det är inte bra att hålla inne med för mycker på samma gång,
Vad det än gäller.
För till slut brister det, och då sitter du där med hur mycket som helst.
Bättre att ta det bit för bit som det kommer,
Än att ta allt på en och samma gång när det blir som mest.

Well..
Det var väl allt från mig för nu.

P E A C E

Kommentarer
Postat av: Hubbbe @

Du har bloggat? x'D

E de något fel på dig älskling? =) <3

2009-07-08 @ 18:15:24
URL: http://stillfree.blogg.se/
Postat av: Elwira

charmiga bilder! [:

2009-11-30 @ 19:57:15
URL: http://xiambatman.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0