x

Drömmer om ett liv bland glitter och discokulor.
Bland speglar och mönster.
Om klarblåa skåpsluckor och tekoppar lika stora som fat.
Saftkalas varje torsdag. Den gula sorten, så klart.
Ibland möblerar vi om i hela lägenheten.
Bara för att vi vill.
Bara för att vi kan.
Vardagen blir ett äventyr bland luftballonger och chokladkakor.
Och innan solen gått upp hinner vi filosofera om allt och inget.
Jag viskar någonting i ditt öra jag aldrig vågat yttra högt.
Om några dagar går vi vilse i låtsasstaden.
Bara för att vi vill.
Bara för att vi kan.

Jag drömmer. Jag drömmer om.

Kommentarer
Postat av: Jensine

Tänka sig, att jag hittade hem till din blogg Yasmine. Du skriver jättefint, minst sagt. Puss i ljumsken :)

2011-04-16 @ 14:43:57
URL: http://jensines.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0