Visste ni det?

Han heter Filip och är konstnär.
Eller, egentligen är han florist, men bara efter några öl går han med på det.
Han har brunt hår, och brunare ögon.
Hans favorit i hela världen heter Yasemin, och det är jag.
(Visste ni det?)

Ibland ringer han mig.
När han har något viktigt, eller bara väldigt flummfint att säga.
Ibland annars med.
Vi har något väldigt fint ihop, jag och min fina vän Filip.
(Visste ni det?)

Igår blev jag kär i Filip.
(Visste ni det?)

Penna mot papper, lur mot öra, öga mot öga.
På något sätt skulle det väl gå att yttra det.
Jag bestämde mig för att berätta det för honom, och gjorde det nästan med.
Sen kom jag på.

Vi har något väldigt fint ihop, jag och min Filip.
Och igår blev jag kär i honom.
Men igår var för längesen.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

vackert, du skriver så fint!

2011-12-13 @ 15:06:08
URL: http://lillalalli.blogg.se/
Postat av: Karolina

åh vad fint skrivet!

2011-12-15 @ 15:07:53
URL: http://justliketheesun.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0