Till:

Kära tvåtusentolv, jag är besviken. Varför lyser inte allting i hela världen i en massa coola färger? Vart tog alla löften om solkatter och Tamagotchis vägen? Vem är denna nyår, och varför har han slutat kasta glitter på mina drömmar?

Jag har spenderat nyår på kanske bästa möjliga vis, med några av mina absoluta favoriter, och liksom så gott som varje år har jag nära på slaviskt bockat av följande saker på listan, i mindre sammanhängande ordning:

Tappat mobilen i golvet, glömt gratta Hannah, bytt tröja (i alla fall) tre gånger, bränt tungan, ljugit om mina sömnvanor, dirigerat i köket, skrattat halvhjärtat åt rasistiska skämt, somnat kort i soffan, gråtit, blivit hickig av en massa kolsyrad dricka, räknat sekunderna mellan fyrverkeri-pangen, och ätit nötter till förbannelse.

Med andra ord höll jag min del av traditionsavtalet även detta år. Så, var är mina silversmurfar, och varför känns all disney-magi så långt borta i natt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0